Menu

دانلود مقاله تحقیق پایان نامه

دانلود تحقیق پایان نامه مقاله رشته و گرایش : ادبیات برق عمران تاریخ شیمی فیزیک حسابداری روانشناسی مدیریت حقوق و..

مزایای تجارت الکترونیک:/پایان نامه درباره تجارت الكترونيك و بیمه

مدل تجارت مصرف کننده[1] :

مدل تجارت– مصرف کننده شیوه جدید و سریع فروش کالا به مصرف کنندگان است ( بنیامین و ویگند[2] 1995، ص 62) . دراین مدل شرکتها با مشتریان در ارتباط هستند و به مشتریان امکان می دهند تا از هر    گوشه ای از جهان و در هر زمانی از روز و شب کار خرید و فروش کالای مورد نیاز خود را انجام دهند (دور لاچر[3] ، 2000) پیش بینی می گردد که شیوه داد و ستد تجارت– مصرف کنندگان در حدود 25 درصد کل تجارت بر خط را در سه سال منتهی به 2006 به خود اختصاص دهد(بنامین و ویگند ، 1995، ص 62)

2-8-3) مدل تجارت تجارت[4] :

در این مدل طرفین معامله شرکتها هستند. این نحوه داد و ستد بهترین و بیشترین فرصت را برای سرمایه گذاران جدید در تجارت الکترونیک نوید می دهد. به طوری که 75 درصد از کل مجموعه تجارت جهانی اینترنتی را در بر می گیرند. دادو ستد تجارت– تجارت ستون فقرات اقتصاد نوین را تشکیل می دهد و دامنه ای گسترده از درآمدهای کم تا بسیار زیاد را در بر می گیرد (پور عطایی، 1380).

2-8-4) مدل مصرف کننده تجارت[5] :

مدلهای فوق گستردگی چندانی ندارند اما آنها سبب پدیدار شدن تفاوتهای مابین تجارت مبتنی بر اینترنت و شکلهای ابتدایی تجارت شده اند. مثل کرایه ماشین از نقطه ای مشخص با مبلغی تعیین شده از یک سایت اینترنتی (عباس نژاد، 1382).

 2-9) مزایای تجارت الکترونیک:

هنگام ارزیابی تاثیر تجارت الکترونیک بر سازمان ، شناسایی فرصت های مبادلات تجارت الکترونیک برای خریدار ( شامل تراکنشهای مربوط به فراهم آوردن منابع مورد نیاز برای سازمان از تامین  کنندگان ) و فروشنده ( شامل تراکنشهای مربوط به فروش محصولات به مشتریان سازمان ) می تواند آموزنده باشد (زوآس ، 1998). در جدول 2 عمده ترین مزایای تجارت الکترونیک در دو بعد فوق آمده است .

 

جدول 2-3) مزایای تجارت الکترونیک (زوآس ، 1998)

طرف مصرف کننده (خرید) تجارت الکترونیک طرف تجارت (فروش) تجارت الکترونیک
·امکان انجام خریدهای کوچک تا بستن قراردادهای کلان و کشوری

·ارزیابی کالاها و خدمات توسط خریداران

·اطلاع از نظر بقیه خریداران در مورد کالای مورد نظر توسط خریداران جدید

·خرید 24 ساعته و در تمام روزهای هفته

·دریافت در زمان خرید محصولاتی همچون نرم افزار، کتابهای الکترونیکی ، موسیقی و غیره

·مقایسه انواع گوناگون یک کالای خاص در فروشگاههای مختلف تنها به اندازه زمان یک Clik
·جست و جوی کلیه فروشگاهها برای یافتن مناسبترین قیمت پیشنهادی

· هزینه بسیار پایین راه اندازی فروشگاههای الکترونیک نسبت به فروشگاههای فیزیکی

·مطرح شدن محصولات یک کشور در سطح جهانی و در نهایت بالا رفتن کیفیت محصولات

·کاهش موثرتر هزینه های عملیاتی بین عوامل بازرگانی مشتریان و کانالهای آن

·افزایش و در آمد از طرق مشتریان جدید و کانالهای جدید همراه با محصولات جدید

[1] Business-to-consumer

[2] Benjamin and Weigand

[3] Durlacher

[4] Business-to- Business

[5] Consumer- to- Business